Pages

20 July 2016

Both cute but so different | Mudanya and Cumalıkızık village

Visai neseniai kartu su drauge nusprendėme leistis į trumpą spontanišką išvyką. Kadangi nei man, nei draugei anksčiau neteko lankytis Bursos mieste, o jis tik pusantros valandos kelio nuo Stambulo, tad tarėme kodėl gi ten nenuvykus? Ketvirtadienio rytą draugė surado pas ką galėtume prisiglausti nakčiai, tos pačios dienos vakarą nusipirkome kelto bilietus ir jau penktadienį 8 - tą ryte sėdėjome kelte. Per kelias dienas aplankėme tris skirtingus miestus - kaimelius, tad pagalvojau, kad patogiausias būdas papasakoti mūsų nuotykius padalinant kelionę į dvi dalis, tad šiame įraše būtent norėčiau pakalbėti apie du gražius, bet labai skirtingus miestelius Mudanya ir Cumalıkızık kaimelį.

Recently together with my friend we decided to go on a short spontaneous trip. Since neither me, nor my friend ever visited Bursa before, and it's only a half hour away by ferry from Istanbul, we thought why not to go there? Thursday morning my friend found where we can stay for a night, same day in evening we bought ferry tickets and on Friday 8am. we were sitting in the ferry. Within a few days we visited three different cities - villages, so I thought that the most convenient way to tell about our adventures is to divide the trip into two parts so in this blog post I would like to talk about two beautiful but very different towns Mudanya and Cumalıkızık village.

MUDANYA

Paprasčiausias būdas iš Stambulo pasiekti Bursą yra plaukimas keltu. Visa kelionė trunka vos valandą su puse, o keltai kursuoja net aštuonis kartus per dieną, o penktadieniais ir savaitgaliais devynis. Kadangi Bursa įsikūrusi apie 29 km nuo Marmuro jūros, atvykstant keltu pirmiausia tenka sustoti Mudanijoje. Kadangi mes neturėjome jokio kelionės plano, nusprendėme bent kelias valandas pasivaikščioti ir susipažinti su miesteliu. Kadangi miestelis turi uostą tikriausiai nesuklysiu šios vietos pavadinusi tiesiog uostamiesčiu. Šioje išvykoje vadovavomės ' Kam reikalingas turistinis lankstinukas kai vietiniai žino geriausiai ' principu, tad bevaikštant gatvėmis, paklausėme kelių ten gyvenančių žmonių patarimų, ką galėtumėme apžiūrėti šiame uostamiestyje. Pasirodo miestelis yra tikrai nedidelis, tad daug lankytinų vietų nėra. Bet keli žmonės mums rekomendavo apžiūrėti pakrantę ir ten netoliese esančias gatveles. Tad taip ir padarėme. Einant pakrante nuo uosto pirmiausia pamatysite daugybę kavinių ir restoranų, bet paėjus šiek tiek toliau, mano manymu prasidės gražiausios Mudanijos gatvelės. Šalia pakrantės ir toliau galima matyti įvairius restoranus, bet šiek tiek toliau pamatysite Osmanų imperijos tradicinius namus bei šių laikų tiesiog mielus kurortinius namus ar butus. Bevaikštant tomis gatvelėmis galima rasti tiek mažų kavinukių, tiek boutique parduotuvėlių, tiek daugybę vietų 'meninėms ' ar tiesiog 'Instagraminėms ' nuotraukoms kaip aš vadinu. Tad taip ir vaikščiojom darydamos įvairias nuotraukas ir planuodamos, jog būtų puiku tiesiog čia dar kartą sugrįžti vakare ir praleisti vakarą viename iš tų restoranėlių prie pakrantės. Kadangi daugiau vertų dėmesio vietų lankyti nebuvo, nusprendėme važiuoti į Bursą kur praleidome visą likusią dieną. Šis miestas vertas atskiro įrašo, tad apie jį papasakosiu jau greit kitame savo blog'o įraše.

The easiest way to reach Bursa is by taking ferry from Istanbul. The journey takes just an hour and a half and ferries shuttle eight times per day and on Friday and weekend nine times per day. As Bursa located about 29 km from the Sea of Marmara, by taking ferry first you will have to stop at Mudanya. Since we didn't have any travel plan, we decided at least for few hours to walk around and get to know the town. As the town has a port, probably I won't make a mistake to simply call this place as port city. In this trip we followed ' Why do you need a tourist booklet when locals knows the best ' rule so by walking in the streets, we asked few locals to share some tips of what we could see in this port city. It turned out that town is really small so there isn't a lot of places to see. Several people recommended us to walk by the coast and look around the streets there. So sure we did that. If you walk along the coast from port, first you will see many cafes and restaurant, but if you continue walk a little further, in my opinion, you will see the most beautiful streets of Mudanya. Near the coast you are still able to see variety of restaurants, but close to them you can see Ottoman era traditional houses as and this era's coast/beach homes. You can find there also both, and small cafes and boutique shops as well as many places for make 'artistic' or 'Instagram' pictures as I call it. So we made a lot of pictures there and thought it would be great to come back there again and spend the evening in one of those restaurants at the coast. As there wasn't more worth visiting places, we decided to go to Bursa where we spent rest of the day. This city deserves a separate blog post so I will tell about it soon in my next post.

Cumalıkızık

Po dienos praleistos Bursoje, kitos dienos ryte nusprendėme nuvažiuoti iki Cumalıkızık kaimelio esančio tik už dešimties kilometrų nuo pačio miesto. Esu tikra, kad ir kokio vietinio žmogaus paklaustumėte apie lankytinas vietas, jis būtinai paminės ir šį kaimelį ir kadangi ši vieta įtraukta ir į UNESCO sąrašą, tad apsilankyti tikrai turėjome. Jei keliaujate ne mašina, iš Bursos miesto kursuoja mini autobusai iki šio kaimelio kuriuos galima susistabdyti tiesiog pagrindinėje gatvėje.
Kaimelis įtrauktas į UNESCO sąrašą, dėl senų ir istorinių namų kuriems jau apie 700 metų. Namai pastatyti iš medžio, plaušamolio bei akmens skaldos. Kaimelyje galima rasti 270 istorinių namų. Kai kurie namai yra restauruojami, bet net apie 180 namų ir toliau naudojami kaip gyvenamieji namai. Rekomenduočiau atvykti į kaimelį būtent ryte, nes ten gyvenantys žmonės rytais siūlo užeiti pas juos į sodą ar kavinukę ir paragauti kaimiškų pusryčių. Mes viso pilno pusryčių komplekto nevalgėme, bet tikrai nepraleidome progos papusryčiauti ir suvalgyti gözleme  ir menemem labai jaukiame ir įdomiame kiemelyje. Vietos pavadinimas Osmanlı Kahvaltı ve gözleme evı kurią tikrai rekomenduočiau, nes vieta buvo jauki ir graži, maistas tikrai skanus, o ten dirbančios moterys ir merginos tikrai labai draugiškos ir paslaugios. Apsilankiusios šiame kaimelyje, grįžome atgal į Mudaniją ir vėliau atgal į Stambulą. Na ir visai greit laukite kito pasakojimo apie pačią Bursą kuris buvo mūsų pagrindinis kelionės tikslas.

After a day spent in Bursa, the next morning we decided to go to Cumalıkızık village located just 10 km away from the city. I am sure that no matter who you ask about places to visit, every local would recommend to come to this village and since it's also included in the UNESCO list, we had to go there. If you are traveling not by a car,  you can take a mini bus from Bursa which you can take simply from a main street which goes to village.
Village is in UNESCO list because of the old historical houses which are about 700 years old. Houses are made out of wood, adobe and rubble stones. Cumalıkızık holds 270 historical houses. Some of these houses are in process of restoration and 180 of them are still being used as dwellings. I recommend to come to the village in the morning because locals offers to have a village breakfast in their cafes or gardens. We didn't have the whole set of full breakfast but sure we didn't miss a chance to have a breakfast and ordered gözleme and menemem in one cozy and interesting garden. The name of place is Osmanlı Kahvaltı ve gözleme evı which I really recommend because place was beautiful and cute, food delicious and women and girls who works there were really friendly and helpful. After visiting this village we came back to Mudanya and later on to Istanbul. As Bursa actually was our main destination, wait for another story about it very soon.